Karaman'da 2026 yılı hasat sezonunun ilk arpa satışı, Karaman Ticaret Borsası Satış Salonu'nda düzenlenen törenle gerçekleştirildi. Programa Karaman Valisi Hayrettin Çiçek'in yanı sıra kamu kurumlarının temsilcileri, sektör paydaşları ve üreticiler katıldı.
Programda konuşan Vali Hayrettin Çiçek, yeni hasat döneminin başta üreticiler olmak üzere tüm çiftçilere ve ülkeye hayırlı olmasını dileyerek, bu yıl son yılların en bereketli üretim dönemlerinden birinin yaşandığını söyledi. Birçok üründe yüksek rekolte beklendiğini ifade eden Çiçek, devletin tarımsal üretime yönelik desteklerinin üreticilere önemli katkılar sunduğunu vurguladı.
Vali Çiçek, konuşmasında, "Karaman'ımız, memleketimiz ve ülkemiz adına; çiftçilerimiz ve üreticilerimiz için her anlamda kazançlı ve bereketli bir yıl olmasını diliyorum." ifadelerini kullanarak sezonun ilk mahsulünü borsaya getiren üreticiyi tebrik etti ve tüm çiftçilere bereketli bir hasat dönemi temennisinde bulundu.
Konuşmaların ardından sezonun ilk arpasını borsaya getiren üretici Yunus Akın'a ait mahsul açık artırma usulüyle satışa sunuldu. İlk arpa, kilogramı 172 TL'den Hasan Ali Topbaş tarafından satın alındı.
Satışın ardından Vali Hayrettin Çiçek, sezonun ilk mahsulünü borsaya getiren üretici Yunus Akın ile ürünü satın alan Hasan Ali Topbaş'a günün anısına altın takdim ederek bol ve bereketli kazançlar diledi.
Programa İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Osman Saygılı, İl Müftüsü Faruk Gürbüz, Ticaret İl Müdürü Adem Özcan, İl Tarım ve Orman Müdürü Hatice Bulut, Defterdar Alaaddin Karpınar, Karaman Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kemal Boynukalın, Karaman Ticaret Borsası Başkanı Ekrem Çavaş ile çok sayıda üretici katıldı.










