Karaman Belediye Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada, son günlerde bazı basın yayın organlarında şehir şebeke suyuyla ilgili yer alan iddiaların gerçeği yansıtmadığı belirtildi.
Açıklamada, 14 Ekim 2025 tarihinde kamuoyuyla paylaşılan resmi bilgiler hatırlatılarak, kuraklık nedeniyle yaşanan su sıkıntısına çözüm amacıyla yaklaşık 70 yeni sondaj kuyusunun açıldığı ifade edildi. 250-300 metre derinlikte açılan kuyuların gerekli analizlerden geçirildiği, uygun kaliteye sahip olanların şehir şebekesine dahil edildiği ve Karaman’ın içme suyu ihtiyacının bu kaynaklardan karşılandığı kaydedildi.
Belediye yetkilileri, bugün itibarıyla şehir şebeke suyunun aktif durumda bulunan ve revize edilerek sisteme kazandırılan sondaj kuyularından sağlandığını belirterek, kamuoyunda oluşturulmaya çalışılan bazı iddiaların gerçeği yansıtmadığını vurguladı.
Açıklamada ayrıca, son dönemde yağışların artması ve kar sularının erimesiyle birlikte İbrala Barajı’nda yeniden su birikimi oluştuğu, ancak mevcut durumda bu suyun henüz şehir şebekesine verilmediği bilgisine yer verildi.
Karaman Belediyesinin açıklamasında, vatandaşların sağlıklı ve kesintisiz suya erişimi için çalışmaların aralıksız sürdüğünü ifade edilirken, kamuoyunun yalnızca resmi açıklamalara itibar etmesi gerektiği belirttildi.










